Det ordnar sig nog - hoppas jag!

Det har hänt massor sen sist jag skrev, både jobbiga och roliga saker. De jobbiga är att mamma ramlat och slagit i rygg och revben med sprickor i kotor och revben som följd. Ambulans till lasarettet förra onsdagen :(. Pappa klarar sig inte själv och har fått komma till ett korttidsboende där han trivs bra tack och lov! Efter en dryg vecka på lasarettet med svåra smärtor har nu mamma fått flytta till samma korttidsboende som pappa, och jag hoppas innerligt att de får vara kvar där ett tag så jag kan känna mig lugn! Var där och hälsade på mamma när jag kom från Kumla igår, men pappas avdelning var stängd för besökande p g a vinterkräksjukan :(. Stackars pappa som inte får något besök, och som är ganska förvirrad och som inte klarar av att tala i telefon. Mamma har tack och lov haft telefon vid sängen och vi har talats vid ofta och länge.

Jag har varit i mitt nya hus utanför Kumla i nästan en vecka (är dock i Västerås när detta skrivs). Jag trivs förträffligt och längtar till det att flyttlasset går. Hundgård är beställd och levererad - nu skall den "bara" sättas upp.... Jag har kommit igång att cykla till Jeanette där jag har Idunn, och Lennon har fått springa med. Bra motion för honom och mig. Jag väger för mycket och Idunn är inte igång så det har blivit tömkörning i stort sett varje dag. Hon är en pärla min häst - passar mig perfekt och är en av glädjeämnena i mitt liv just nu.

Telia - bläää!!!! Tre gånger har de lovat att en tekniker skall komma ut och koppla in min telefon så att jag kan få ADSL och kunna använda min dator. Tre gånger har de uteblivit utan kontakt eller förklaring, och jag har ringt dem ett otal gånger och fått olika besked. Efter mycket "om och men" fick jag tag på en handläggare på kundtjänst som kunde meddela att den gamla ägarens abonnemang från en annan leverantör ligger kvar och blockerar, så att det inte gå att koppla in min telefon!?!?!?!?!?! Jag har tre gånger åkt från Västerås för att släppa in teknikern, och fullkomligt exploderade när de inte kom som avtalat i torsdags - detta trots att jag ringde på onsdagseftermiddagen och dubbelkollade att de skulle komma! Detta resulterade i att de kommer att dra en ny ledning, på MÅNDAG - då är jag inte där men Jeanette har erbjudit sig att släppa in dem. Hon har ju nyfödda valpar och vill inte vara hemifrån, har därför inte kunnat ställa upp tidigare. Gissa om jag kommer att begära kompensation för ca 90 mils extra bilåkande och psykiskt lidande! Efter att telefonen är inkopplad tar det 8 arbetsdagar att få ADSL... förhoppningsvis är allt klart till jag flyttar dit den 18:e - annars....

Nu väntar jag på att yngsta brorsdottern Lisa med familj skall dyka upp. De skall hämta en del saker som de vill ha, och ta med sig ved som är kluven och klar. Själv har jag röjt det mesta, men det finns massor av papper som skall gås igenom, så att jag kan lämna relevanta sådana till köparna - gamla bruksanvisningar och ritningar o dyl. Blir väl kvar här i Västerås till slutet av nästa vecka, då det bär av till Kumla igen. Är bjuden på 40-årskalas minsann :)-

Kommentarer
Postat av: Cissi och Trissan

Stackars din mamma :-( Hoppas hon bättrar på sig!!
Ja vad ska man säga - Telia vet ju tyvärr att dom är störst men man kan tycka dom SKA uppföra sig bra för det. Hoppas allt löser sig till flytten!
Lycka till!

2008-04-06 @ 08:21:23
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Madelen

Stackars dig och din mamma och pappa. Det finns gränser för vad man ska råka ut för. Hoppas att allt ordnar sig för dig nu! Telia kan ta sig där bak enligt mig, jag vill inte ha något med dem att göra. Hoppas du får telefon snart!

2008-04-10 @ 12:03:55
URL: http://k9kiwi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0