Sista natten i "gamla" huset...

Det är med blandade känslor jag nu går till sängs för en sista natt i på den plats som funnits i mitt hjärta i över 50 år... Jag är jättenervös inför morgondagen, hur det skall gå med packningen och vad flyttgubbarna skall säga om allt damm som jag för sent upptäckt finns på de mest undangömda ställen. Jag skall inte packa själv, men ansvarar för att sladdar och dylikt blir urdragna. Har just mätt bokhyllorna, det är PRECIS så att jag tror att de kommer att gå in i vardagsrummet, där takhöjden inte är mer än drygt 2 m! Har också insett att jag inte kan ta det sovrum jag tänkt p g a konstiga vinklar inne i huset, min ställbara säng kommer helt enkelt inte att gå att få in i det rum jag helst velat ha. Men jag har två andra rum att välja på som tur är.

Hundarna kommer att få en trist morgondag - de kommer att få sitta i bilen medan packning och lastning pågår. Så snart allt är lastat åker jag till Kumla för att sen ta emot flyttlasset som kommer på fredag. Det är en del jag behöver fixa där också, bl a fälla ihop bäddsoffan som jag haft som tillfällig säng. En skinnsoffa som jag köpte på blocket, ett mycket bra köp!

På lördag kommer bror och svägerska och hjälper till med lite uppackning och uppsättning av hyllor o dyl. Det skall bli trevligt med lite sällskap, känner mig just nu ganska liten och ensam med mina tankar. På söndag åker de förbi Västerås för att titta till våra föräldrar, som just då fått komma hem från korttidsboendet. Tur att det finns telefon och hemtjänst, för nu kan jag ju inte ställa upp och hjälpa dem som jag hittills gjort.

Har pratat med köparna av mitt hus här i Västerås och preliminärt bestämt att de tar över huset den 15:e maj. Innan dess skall jag sett till att möbler blir slängda/sålda/bortskänkta (får inte plats med allt i Kumla) och att huset blir städat. M och J skall också komma hit och hämta virke och lite prylar de vill ha.

Nu blir det nog tyst på bloggen ett tag, dels p g a tidsbrist och dels p g a att jag inte får internet förrän om ca 3 veckor. Tur att jag kan åka till J och koppla upp mig där,
annars skulle nog abstinensen blir FÖR svår!

Kommentarer
Postat av: Cissi och Trissan

Det kommer att gå jättebra ska du se :-)
Vet hur det känns då vi också hade packning när vi flyttade från Stockholm till emmaboda......
LYCKA TILL!!!

2008-04-17 @ 20:26:49
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Anonym

Säger bara... LYCKA TILL och vilkent fint flyttväder du beställt =)

2008-04-18 @ 19:10:10
URL: http://http://annicasfyrbeningar.blogg.se/
Postat av: Pia

Hej. Om en vecka kommer jag ned och hälsar på, det skall bli så spännande och se ditt nya hus.

2008-04-23 @ 00:22:58
URL: http://goto.glocalnet.net/colliesidan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0