Innehållsrik dag

Igår var en av de mest innehållsrika dagarna jag haft på flera år. Gick upp kl 6, mötte Mirjam kl 1/2 8 och begav oss till Kumla. Där hämtade vi upp Jeanette och Jenny, och åkte till Kvistbro för att titta på det "röda huset". Jag hade ju varit där förut, men ville att Mirjam skulle se det i hopp om att hon skulle bli "förälskad" i det och vilja flytta dit. Efter visningen kunde vi konstatera att huset nog var lite stort, och att vedeldningen nog var lite avskräckande (pannan finns i ett uthus). Det sa alltså inte "klick" för Mirjam, och jag kände att det nog inte var huset för mig heller. 

Dags för nästa visning - det grönvita "drömhuset" i närheten av Jeanette. Den hade lockat över 20 spekulanter, vilket kändes lite nedslående. Huset var lite mindre och något mer slitet än jag hade tänkt mig, men åh så charmigt. Dit vill jag flytta och kommer att vara med i budgivningen. Hoppas hoppas att ingen annan vill ha det lika mycket som jag!!! Det kommer att bli "snabba ryck", då budgivningen skall vara avslutad redan den 6:e. Jag kommer att bli kontaktad av "min" mäklare på måndag för att ev sparka igång försäljningen av mitt hus. 

Efter en snabb kopp kaffe hos J åkte vi till Kumla ridhus för att genomföra köpet av Mirjams nya häst Winton. Hon red honom en stund, det gick kanonbra, och sen åkte vi hem till säljarens ombud för pappersexercisen. Vid denna tidpunkt hade det börjat blåsa upp och snöa rejält, och vi var glada att vi inte hade transporten med oss (han hämtas på tisdag eller onsdag). Färden hem blev oerhört jobbig med i det närmaste fullt snökaos. Vi såg bilar i diket - bl a en med hästtransport. Jag är glad att Mirjam körde, det blev till att "krypa" fram på motorvägen och resan tog mycket längre tid än annars. Väl hemma åkte jag och handlade till mamma, och passade på att köpa lite frukt till mig. Kom inte i säng förrän på natten - det surrade en massa tankar i huvudet på mig - och jag har nu på morgonen gått upp redan halv sex. Får väl sova en stund i fåtöljen, innan jag skall till en granne på hundfödelsedagskalas, en årlig tradition. 

Mirjams häst Winton:


image23                             image24

Kommentarer
Postat av: Cissi & Trissan

Spännande med en eventuell flytt! Håller tummarna för att du ska "få" det :-)

2008-02-03 @ 10:01:31
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Annica

Tur ni kom hem helskinnade i ovädret =)
Håller tummarna att du får huset!

2008-02-03 @ 10:16:35
Postat av: Anna; Fiasko & Pyton

Oj, vad ni hann med mycket i går.
Tur att ni höll er på vägen, vi var oxå ute och åkte lite ju, blir rätt tröttande att sitta på helspänn hela vägen.

2008-02-03 @ 17:19:38
URL: http://www.freewebs.com/solhem
Postat av: Maria&Lucaz

Hoppas verkligen du hittar ditt drömhus och kan köpa detta och flytta in i detta..

2008-02-11 @ 19:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0