Klart med gården!!

På måndag skrivs kontrakt på min drömgård utanför Kumla om allt går som det ska :)! Har varit otroligt nervös så länge budgivningen pågått, men nu verkar det alltså klart!

Jag har låtit ställa hit en container där jag skall slänga så mycket skräp som möjligt. Det har samlats en hel del skräp här under de snart 70 år som tomten varit i släktens ägo. Så jag kommer att ha fullt upp de dagar jag är i Västerås. Hundarna är överlyckliga över att slippa husvagnen ett tag, och om jag skall vara ärlig är jag det också. Började får lite cellskräck faktiskt.

Det var några jobbiga dagar i Kumla, bl a blev det strul med Jeanettes dräktiga chihuahuatik Piffen, som var helt enormt tjock av 6 (!) foster och valpade 11 dagar för tidigt. Det blev en lång natt och förmiddag på Regiondjursjukhuset Strömsholm, alla valparna utom en sprutades ut och kejsarsnitt undveks. Den sista, som enligt röntgen låg rätt i fostervägarna kom ut av sig själv när vi chansat och åkt hem. Tyvärr dog alla valparna en efter en, har aldrig varit med om att så mycket för tidigt födda valpar har överlevt tyvärr.

Jag har dåligt samvete för Idunn, har tömkört henne två gånger under de dagarna jag var i Kumla. Men det går väl egentligen inte någon nöd på henne, hon går ju ute dygnet runt med sina hästkompisar. Det fattas ett kilo ner för mig innan jag vill sätta mig på henne, och bör väl kunna rida nästa gång jag kommer dit. Får sätta igång henne långsamt efter den långa vilan, men tror nog att hon snart kommer i form igen!

image25



Kommentarer
Postat av: Cissi och Trissan

GRATTIS till husköpet!!!
Nu har du en rolig men jobbig tid framför dig - lycka till!!

2008-02-14 @ 11:57:45
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Anette N

Vad roligt med drömhuset, GRATTIS!

2008-02-14 @ 17:36:22
URL: http://www.eyesdelight.se
Postat av: Pia

Stort grattis till gårdköpet.
Hoppas jag får kika lite nu på tisdag när jag kommer.

2008-02-15 @ 10:50:18
URL: http://goto.glocalnet.net/colliesidan/
Postat av: Annica

Stort GRATTIS till husköpet! Måste kännas jätteskönt. Lycka till!!

2008-02-19 @ 21:44:45
Postat av: Ingalill

Stort grattis till gården! Har läst på din blogg och tror detta blir kanon för dig. Mycket jobb, javisst, men nu kan ju familjen samlas. Både du, hundarna och hästen! Lycka till!!!

2008-02-25 @ 11:48:11
Postat av: Karin

Grattis till nya huset!
Mycket att ordna när man flyttar,men det ordnar till sig med tiden.:)

Ha det så gott

2008-03-15 @ 23:29:12
URL: http://www.carlitos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0