En kort presentation av mina hundar

Så här ser korthåriga collies ut! Bilden är tagen för några år sedan, och den sobla (gula) tiken är inte min.
Korthåriga collies

Jag har fn fyra hundar, tre korthåriga colliehannar och en dobermanntik. Här kommer en kort presentation av dem:

JANNE

image5

Janne heter egentligen OneWay's Lost Johnny och uppfödare är Jeanette Sävlund, Kumla (se länkar). Han är äldst i gänget och fyller 9 år i april. Han är en mycket cool hund, det skall mycket till för att rubba hans cirklar. Han är far till minstingen Lennon.

Här är en bild när han är 5 månader:

image7

Janne tar det lugnt och går sina egna vägar :). Hemma är soffan hans favoritplats och där ligger han ofta såhär:

image8

Eller såhär:

image9

Mer om mina övriga hundar följer så småningom :)!

HENNA

Henna huvud

Dobermanntiken Henna föddes också hos Jeanette år 2000, och bodde där i 5 år. Hon blev svårt mobbad av sina "kortissystrar". En dag när jag var där och hälsade på ville hon följa med mig hem, och har bott här sen dess. Här blir hon vänligt uppvaktad av mina kortishannar, och mest av allt tycker hon om att busa vilt med minstingen Lennon.

image10

Henna trivs också i soffan, som numera helt intagits av hundarna :)!

LEROY

image11

Leroy, eller som han heter i stamtavlan OneWay's Samuel L Jackson, är en riktig solstråle. Han är född år 2003. Han är född i en kull med för kennel OneWay's ovanlig kombination mellan lång-  och korthårscollie. Pappan är amerikanskt långhår, och han har "dessvärre" ärvt sin fars storlek (amerikanarnas collies är tydligt större än våra europeiska), och har därför svårt att hävda sig i utställningsringen. Han har dock ett cert. Han är far till en kull valpar, och är morbror till Lennon.

image12

Leroy trivs också i soffan som synes :)!


LENNON

image14

Lennon. OneWay's Johnny be Good, är minstingen i familjen, född i april 2006. Janne är pappa till honom, och Leroy morbror. Värre huligan än Lennon har jag aldrig haft under de dryga 30 år som jag haft hund, men det har börjat bli LITE fason på honom nu den senaste tiden :)! Han har skördat framgångar i utställningsringen och har redan flera cert. Mentalbeskrivningen gick också galant, och han har friska höfter och armbågar. 

image15

Lennons favoritplats är på bänken bakom soffan. Inte var det meningen att den skulle bli liggplats åt hund, men det tyckte Lennon  var utmärkt :)! Därifrån har han bra utsikt ner på vägen, och registrerar alla som går förbi, gärna med ett högt och ljudligt skällande :(...

image16

Naturligtvis går det också bra att ligga i soffan tillsammans med de andra hundarna. På bilden är han inte så gammal, och har samlat ett par av sina leksaker omkring sig. Det gröna "monstret" slaktades häromdagen och saknaden är stor :)!

Mer om mina hundar kan ni läsa och se på hemsidan - se länkar!


Kommentarer
Postat av: Annis

Heeeej vad ROLIGT att Du har en blogg :-)
Jätteskoj att kika in här det ska jag göra ofta!!
Kramar annis

2008-01-20 @ 21:23:27
URL: http://kalinsi.webb.se
Postat av: Solis-Kyllikki

Hej! Så glad jag blev då jag såg att du har en blogg!
Så vackra vovvar du har! Jag blir alldeles varm om hjärtat när jag ser bilder på dig;du är så söt;precis som jag föreställt mig!
Kram//Kyllikki

2008-01-20 @ 21:51:49
Postat av: Tanja

Vad fina hundarna är!
/Tanja

2008-01-20 @ 22:35:22
Postat av: Anna; Fiasko & Pyton

Å, vilken fin blogg, ska bli kul att läsa vidare här.

2008-01-21 @ 09:02:22
URL: http://www.freewebs.com/solhem
Postat av: Cissi & Trissan

Härliga kort!
Gillar verkligen Lennon :-)

2008-01-21 @ 11:08:13
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Annica

Vad trevligt med så fin presentation av hundarna! Kanon!

2008-01-23 @ 20:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0