Har börjat "vibba"

Idag var det tredje gången jag "tränade" på en vibrationsplatta, något som är alldeles nytt för mig och inte helt okontroversiellt. Här finns en bra information om vad det är och hur det fungerar: http://primaviva.msn.se/traning/Vibrationstraning_-_fungerar_det_2070.html  (har inte fått hyperlänkarna att fungera så ni får klippa och klistra adressen!)

Detta är alltså en metod som bl  a  ska träna muskler, lindra värk och ge viktnedgång - utan svettiga pass på gym. Det låter för bra för att vara sant men passar mig alldeles utmärkt. Jag HAR fått träningsvärk efter passen, så något har i alla fall hänt i kroppen :)! Jag tänker ge det en chans och försöka träna ett par gånger i veckan tillsammans med min väninna Mirjam. Det var förresten hon som "släpade" mig dit först gången - de andra gångerna har jag åkt dit alldeles självmant!

Kan också rapportera att det går bra med "maten", d v s måltidsersättningen. Jag är bara lite hungrig mellan "måltiderna" men inte värre än att jag står ut. Jag dricker också massor av vatten, något som jag slarvat med förut. 

Promenerat har jag också gjort, något som ju är naturligt när man har hundar. Kan dock inte gå ut med alla fyra samtidigt utan får dela upp dem två och två. Den mesta fysiska motionen får de dock på min ganska stora inhägnade tomt, där de älskar att busa med varandra. 





Kommentarer
Postat av: Cissi & Trissan

Den där vibrationsplattan låter väldigt intressant. Ska bli kul att höra vidare hur du tycker det ger resultat.

2008-01-21 @ 21:20:16
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Annis

Jag tycker att du är kanonduktig!

Kramar Annis

2008-01-22 @ 00:00:24
URL: http://kalinsi.webb.se
Postat av: Anette N

Lycka till med träning och viktnedgång!

2008-01-23 @ 11:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0