Idag har jag bestämt mig!

Jag är viktopererad med sk Gastric Bypass (GBP) i Uppsala i oktober 2005. Vikten gick stadigt ner det första året för att sedan stå stilla i ca  ett år. Den senaste tiden har jag gått upp 5 kg, som jag nu skall ta krafttag för att gå ner! Det är nämligen av största "vikt" (*haha*) att jag går ner dessa kilon så att jag kan rida min islandshäst Idunn. Att jag sen vill gå ner ytterligare 20 kg är än så länge en dröm.

Hur skall jag gå tillväga? Jo, jag tänker använda måltidsersättningen MODIFAST (http://modifast.jetshop.se/) och följa deras schema för viktnedgång. Håll tummarna för att jag skall lyckas!

Så här såg jag ut innan operationen!
image2 Så här såg jag ut innan operationen! Någon nytagen bild har jag inte, men har gått ner 35 kg. Jo förresten, på välkomstsidan finns en bild på mig när jag rider min islandshäst Idunn från Vena. Dessutom är här ett självporträtt som jag tagit med min superba Mac-dator.

image4

Kommentarer
Postat av: Bella

Prova GI-metoden, den funkar asbra. Min mamma kör den och den funkar, hon har en bok där det står hur man gör och så :)

2008-01-20 @ 14:30:47
URL: http://alexbella.blogg.se
Postat av: Cissi och Trissan

Håller självklart tummarna för att du ska lyckas nå dina mål!!

2008-01-20 @ 19:25:57
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Tanja

Waoh vilken skillnad! Du ser minst 10 år yngre ut efter viktnedgången, och du kommer säkert att klara det här! Har du någon plan hur du ska hålla vikten sen när du nått ditt mål? Det är då det brukar bli svårt.
Lycka till!
Kram Tanja

2008-01-20 @ 22:34:08
Postat av: kraxig

Kul att hitta hit!
du klarar de där sista kilona! Dessutom tror jag det är bra för kroppen att inte gå ner så där räserfort efter en sån operation, kroppen får en chans att hinna med! Jag har en nära vän som gjort den för ett år sen, hon går heller inte ner jättefort.
Att du har hästen innebär ju mer motion, det är ju fina fisken det!
Massa lycka till önskar jag dig! jag önskar mig också lite inspiration att själv gå ner i vikt, kanske kan jag få lite här på din blogg!

2008-01-21 @ 12:23:52
URL: http://bacillen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0