Mitt drömhus

Har egentligen inga direkta planer på att flytta, jag bor bra i eget hus med sjöutsikt, men det kan ibland kännas lockande att flytta lite närmare Jeanette som bor utanför Kumla. Jag har ju min islänning Idunn där och bor i perider i min på gården uppställda husvagn.

Här om dagen tipsade Jeanette mig om att ett hus som vi brukar rida förbi är till salu! Ett relativt nyrenoverat hus med stall, ridbana och betesmark! Detta är mitt drömhus, och jag kommer att åka på visningen för att känna om det är där jag hör "hemma".

Så här ser hus och stall ut:
image18
image19

Vad tycker ni? Visst är det fint? Tomten är på 5000 KVM och marken 3 ha. Jag känner mig SÅ sugen, men vet alltså inte riktigt om jag egentligen vill flytta. Huset där jag bor nu står vid vår gamla sommarstuga som vi haft sen jag var liten, och det finns många minnen förknippade med denna plats. Men det är ingen sommarstugeidyll längre, utan ett område där den ena lyxvillan efter den andra växer upp - något som stör mig oerhört! Priserna på tomter och hus har stigit så här nära staden och vid Mälaren, att jag skull kunna köpa gården om jag säljer mitt hus...

Kommentarer
Postat av: Cissi & Trissan

KANONFINT!!
Låter som ett jättehärligt ställe :-)

2008-01-22 @ 12:47:33
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Solis-Kyllikki

Hur fint som helst!

2008-01-22 @ 17:09:45
Postat av: Anette N

Wow, vilket toppenställe!

2008-01-23 @ 11:07:31
Postat av: Annica

Vilket fint ställe! Synd bara att Kumla är så långt bort...

2008-01-23 @ 20:53:26
Postat av: Anna; Fiasko & Pyton

Jättefint !! Åååå, där skulle nog jag trivas iaf.

2008-01-24 @ 12:22:59
URL: http://www.freewebs.com/solhem
Postat av: Vovva

Nu har det ju gått ett tag sedan du skrev det här och mycket har hänt. Det jag vill skriva är:

GRATTIS! Till husköp och husförsäljning. Ditt nya boställe ser så underbart ut. Lite avundsjuk på dig är jag allt. ;)

Och.... Kumla är ju inte så långt bort - jag åker ju till Glanshammar ibland.

2008-04-16 @ 10:27:46
URL: http://virrigavovva.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0