Nu är huset sålt!

image29
Nu har jag varit i Västerås och tagit farväl av mitt hus där... Konstigt nog kändes det inte så svårt som jag trodde. Träffade köparen hos mäklaren - papper skrevs och nycklar överlämnades. Nu är jag för en kort period RIK, men det finns massor av lån att betala av, så efter reavinstskatt så lär det inte bli så mycket över :(. Hoppas dock att min ekonomi tillåter att jag köper granntorpet - ett charmigt 100 år gammalt hus på 40 kvm och med en tomt på 1000 kvm. Inte för jag direkt behöver en gäststuga, men det kan vara skönt att slippa grannar. Dessutom kan mina allergiska släktingar bo där när de kommer på besök - tänker hålla det hund- och kattfritt. Vatten och avlopp är indraget, och kaminen går att elda i, men det finns bara ett gammalt utedass. 

Här HEMMA i Julsta har jag förberett det mesta inför besöket i morgon - mamma och pappa kommer hit skjutsade av bror och svägerska. Jag har slitit med uppackning, städning av altan och hus, tycker faktiskt att jag varit riktigt duktig :). Konstigt nog har det gått jättebra, och inte alls varit så jobbigt och tråkigt som jag befarade. 

Igår kväll var Jeanette och Jenny här och red på min ridbana - tänk att ha en sådan utanför tomten :). Sorgligt nog har jag fortfarande problem med vikten och rider inte Idunn själv ännu, det är tömkörning som gäller. Men jag lånar ut henne ibland, och Jenny har "busridit" en del i skogen och t o m hoppat lite. Blommorna, Bellis, växer fritt i min gräsmatta, Jenny har fotat.

Kommentarer
Postat av: Cissi, Trissan och Elton

Härligt att allt är klart nu!
Ha det jättebra!!

2008-05-31 @ 12:59:08
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Anna

Å, vad kul det låter att du hunnit så mycket, hoppas på att snart ha den där dagen över så att jag kan svänga upp till er, vore ju så himla kul att träffas igen. Det är ju görlängesen........

2008-06-02 @ 12:21:12
URL: http://www.freewebs.com/solhem

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0