Konserter x 3


De sista veckorna har varit mycket intensiva med tre konserter på mindre än två veckor :)!

Konsert 1 : Leonard Cohen i Globen, En helt underbar kväll med ett härligt framträdande av 74-årige LC. Jag har sällan njutit så på en konsert - och det UTAN öronproppar! Han bjöd på 2 1/2 timmes konsert med många av klassikerna, och några mycket njutbara nya sånger. Jag var där med Svante och Eva, och hade plockat upp Annis och Solis på vägen i Strängnäs. En klar 5-poängare!!! :) Det som väl inte var SÅ roligt var att köra hem på natten - fick stanna och sova ett par gånger efter att ha släppt av Annis och Solis i Strängnäs.

Konsert 2: Art Garfunkel i Västerås - en födelsedagspresent från Mirjam. Hade inte förväntat mig några Simon and Garfunkellåtar,  men kvällen var späckad av deras största hits"  Forftfarande en härlig sångare med en härlig repertoar. Också det en klar 5-poängare :)! Tack Mirjam!

Konsert 3: The Mersey Beatles i Örebro tillsammans med Eva - en födelsedagspresent från mamma :). Evas dotter Hanna kom också med tåget, men hade ingen biljett och var hemma hos hundarna. Gruppen imiterar Beatles som de var tidigt, och dessutom massor med Sargent Pepper.låtar! De är mycket skickliga och har det riktiga beatlessoundet, en riktig nostalgikväll. Tyvärr var lokalen lite liten/musiken var lite hög - drar ner betyget till en 4-poängare.

Alltså massor av underbar musik och nostalgi - men det har tagit på krafterna med alla intryck. Nu skall jag ta det lugnt ett tag och ägna mig åt hundar och hästar!

Kommentarer
Postat av: i-b

va kul,det livskvalite,fast det tar på kroppen,men nått måste man ju bara göra,och detska vara kul!

2008-11-02 @ 10:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0