Ögonoperation

Har på gamla dagar tröttnat på smutsiga, immiga och regnprickiga glasögon, och har tagit det stora steget att låta operera mina ögon så att nya konstgjlorda linser har ersatt mina egna. Operationen gjordes i Stockholm på "remiss" från en firma i Vösterås, Memira. Liiiiita obehagligt var det eftersom det skedde på lokalbedövning, men fullt uthärdligt. Det har nu gått några veckor och jag har varit på ett par kontroller. För att få bästa möjliga syn kommer linsbytet att behöva kompletteras med en lättare laserbehandling om ca 4 månader. Fram tills dess skall jag få ett par glasögon att använda vid TV-tittande och bilkörning i mörker. Annars ser jag bra, även på datorterminalavstånd där många får problem.

Berättar med när laserbehandlingen är fixad.

Tack Mirjam för allt ditt stöd!

Kommentarer
Postat av: i-b

kanon att det har blivit så bra,då var det värt det,har läst om lyckade såna operationer ,och det ju underbart!

2008-11-02 @ 10:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0