Nyklippt och pigg Idunn

Idunn har fått ta det lugnt ett par veckor, dels pga att jag vaccinerade henne (och Sól), dels pga att ju haft en envis förkylning och bihåleinflammation. I lördags var det dags att klippa henne då vinterpälsen är så varm och tät att hon lätt blir svettig. Nu kan man inte klippa en islänning på lösdrift helt, utan det får bli på ett par ställen där de svettas som mest. I detta fall på undersidan av halsen och på bringan. Tack SNÄLLA Maarit för hjälpen!
Igår, söndag, så spände jag för henne i det vackra vädret, och begav mig på väg på "högerrundan" genom skogen och Karstorp. Idunn var kanonpigg och om hon hade fått bestämma så hade hon travat, och galopperat (!) hela vägen. Nu fick hon naturligtvis inte det, men när hon fick sträcka ut var vi båda fullständigt lyckliga :)! Solvalla nästa ;)!

Kommentarer
Postat av: Anna

Va skojsiga de ser ut delklippta :D

Skönt med bra körtur !

2009-11-02 @ 08:13:46
URL: http://www.freewebs.com/solhem
Postat av: Marianne

Ja lite lustiga ser de allt ut, håller med :)! Och nog är de finare som oklippta, lille Sól har en sån mysig lång och tät päls! Min lille trollunge <3.

2009-11-02 @ 08:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0