Kort uppdatering

KATTERNA Pyttan och Nisse växer så det knakar, och är nu nästan ett halvår gamla. De är alldeles alldeles uuuunderbara :)! De har börjat få vara ute på dagarna och älskar verkligen det - såå mycket att undersöka i trädgård, stall och uthus. Inne sover nästan alltid en av dem i mitt knä, just nu trängs Pyttan med min laptop.
Bilden är tagen med datorna webkamera.
Nisse sover gott!
Totalt avslappad Pytta :)
HÄSTARNA är numera fyra stycken uppdelade i två hagar! Korsningsponnyn Rasmus och halvblodet Gina har flyttat hit - de tillhör vänner till mig. Har just varit ute i stallet och nattat dem, de har varsin box där på nätterna medan mina islänningar ju går på lösdrift. Långt gångna planer finns på att inreda två fullstora boxar till, och Rasmus får snart en alldeles egen lite mindre box. Ute är ytterligare ett vindskydd halvfärdigt och fler hagar ska hägnas in.
RIDBANAN är färdig och blev kanonbra! Anlagd (nästan) helt enligt alla konstens regler, ca 25 x 45 m. Ett staket står på önskelistan, och vem vet, kanske det blir belysning också! Har ridit Idunn där en del, och tömkört lille Sól. Härligt :)!
HUNDARNA mår bara bra alla fyra! Med Maarits påhejning och hjälp börjar det nu kännas möjligt med appellspårtävling för Lennon i vår (eller i sommar, eller...). Vissa moment är nu färdiga för "finslipning" och jag tror att vi varit och "nosat" på alla. Nytt sen några dagar är att vi hittat en leksak (kong i snöre) som Lennon verkligen äääälskar :)! Den fungerar faktiskt bättre än all godis i världen! YES!!!
Jag har också börjat "damma av" Leroy, som faktiskt till min egen förvåning kan en hel del av de moment som ingår i lydnadsettan. Han är sååå glad och arbetsvillig, och med honom blir det i stort sett bara ren klickerträning. Vi får se hur långt det räcker, kul har vi i alla fall!
Lika bra att jag publicerar detta nu, och fortsätter skriva senare.

Kommentarer
Postat av: Annis

Så härliga bilder på Pyttan och Nisse :-)

Och jättehärlig läsning om hundträning och om hästarna!! Många kramar från Annis

2009-10-31 @ 22:43:04
URL: http://kalinsi.webb.se
Postat av: Anita

Vilka mysiga bilder på katterna. Härligt liv du har med både hästar, hundar och katter. Mycket jobb förstås men så roligt det måste vara.

Kram

Anita

2009-10-31 @ 23:43:29
URL: http://www.hundsnack.nu
Postat av: Anna

Fina kissarna !

Kul med en uppdatering, du jobbar på flitigt ser jag.

2009-11-01 @ 09:33:54
URL: http://www.freewebs.com/solhem
Postat av: Marianne

Tack för era kommentarer :)!

Jag försöker ge livet en ny chans, och tillsammans mina otroligt hjälpsamma vänner så uppfylls den ena drömmen efter den andra! Jag behöver, och får, hjälp med väldigt mycket och gör det jag kan för att bidra med det jag fortfarande kan. "Thats what friends are for" :).

2009-11-01 @ 09:51:15
Postat av: AK

Att ha stallet fullt med hästar måste verkligen vara en lisa för själen. Jag längtar så tills min dröm kan gå i uppfyllelse!

Fina katter!

2009-11-01 @ 15:07:20
URL: http://bacillen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0